sobota, 15 września 2012

Mini-artykuł w Glamour wrzesień 2012



Jakież było moje zdziwienie gdy pewnego dnia zadzwoniła do mnie dziennikarka z Glamour i zapytała, czy nie napisałabym krótkiego artykułu na temat głodówek oczyszczających. Szczerze mówiąc, nie przepadam za udzielaniem wywiadów, ale tym razem stwierdziłam: czemu nie?
Może powstrzyma to kilka czytelniczek od eksperymentów ze swoim ciałem typu "schudnę 5 kilo głodując na tydzień przed imprezą" przeprowadzanych bez żadnego przygotowania i bez wiedzy na temat tego skomplikowanego procesu. Nie było łatwo zawrzeć taki szeroki temat w kilkunastu znakach, ale chyba się udało? ;-)

Dla tych, którzy nie czytują Glamour, oto treść tego mini-artykułu:

"Czy głodówka oczyszczająca może zaszkodzić?

Tak, jeżeli się do niej nie przygotujemy! Miesiąc przed 7-dniową głodówką wykluczamy z diety białą mąkę, cukier, mięso, nabiał, kawę, czarną herbatę i używki. Jeżeli nagle przejdziemy na wodę z cytryną, możemy sobie zaszkodzić, bo w trakcie głodówki do krwi uwalnia się wiele toksyn. Gdy jest ich zbyt dużo, nerki i wątroba nie nadążają ich usuwać, co może prowadzić do zatrucia organizmu. Podczas głodówki pijemy wodę, świeżo wyciskane soki owocowe i warzywne oraz przyjmujemy suplementy. Przeciwwskazaniem do głodówki, oprócz ciąży i karmienia piersią są m.in. cukrzyca, choroba nowotworowa, terapia antybiotykowa, zaburzenia psychiczne. Po głodówce przez 7 dni wracamy do normalnej diety, zaczynając od warzyw, owoców i kasz" 

Mini-artykuł w Glamour wrzesień 2012, str. 50

niedziela, 9 września 2012

Abhyanga - ajurwedyjski masaż leczniczy



Masaż Abhyanga jest jednym z podstawowych zabiegów ajurwedyjskich. Jest terapią, która pozwala odblokować kanały energetyczne i zapewnia prawidłowy przepływ energii witalnej. Najczęściej wykonuje się go przy użyciu dużej ilości ciepłego oleju sezamowego, który oczyszcza ciało z toksyn. Oprócz właściwości oczyszczających, pozwala również głęboko się zrelaksować, usunąć napięcia z ciała i z umysłu. Dzięki niemu dłużej zachowujemy piękno i jędrność ciała. Inne korzyści to:
  • uspokaja system nerwowy
  • stabilizuje funkcjonowanie układu hormonalnego
  • poprawia przepływ limfy
  • tonizuje mięśnie
  • wzmacnia siły witalne organizmu
  • działa odmładzająco i regenerująco.

Jak możesz zrobić automasaż Abhyanga w domu? 
Abhyanga jest prostym masażem, który możesz sobie zrobić w domu. Zajmie Ci on ok. 10-15min. Możesz go wykonywać codziennie rano lub wieczorem przed prysznicem. Uwaga! Nie wykonuj tego masażu w trakcie menstruacji.

Będziesz potrzebować dobrej jakości olej sezamowy. Możesz go kupić w sklepie ze zdrową żywnością lub w supermarkecie. Przeczytaj dokładnie skład czy na pewno jest to olej tłoczony na zimno, bez żadnych polepszaczy i sztucznych dodatków.

Przygotuj dwie miseczki - jedną większą, drugą mniejsza, aby jedna mogła się zmieścić w drugiej. Zamiast mniejszej miseczki możesz wykorzystać filiżankę. Wlej olej do mniejszego naczynia, a do większego gorącą wodę. W tej wodnej kąpieli olej podgrzeje się i zachowa swoją temperaturę podczas całego masażu.


GŁOWA
Masaż zacznij od głowy. Nabierz olej i energicznie masuj głowę całymi dłońmi przez ok. 1 min. 
Następnie przejdź do małżowiny usznej i płatka ucha - wymasuj je 3 razy od góry do dołu. Kciukiem wymasuj również środek ucha. Teraz twarz. Wykonaj 3 ruchy od czoła po brodę, jakbyś gładził/a swoją twarz. To rozprowadzi olej po całej twarzy. Potem 3 delikatne krążenia po skroniach, 3 po gałkach ocznych (przy zamkniętych oczach), 3 nad górną wargą, 3 ruchy pod podbródkiem oraz 3 ruchy po nosie. Na zakończenie 3 ruchy po czole i 3 muśnięcia po całej twarzy aż do podbródka.

BARKI I PLECY
Wykonaj 5 okrężnych ruchów na barkach. Sięgnij przez barki do karku i wymasuj go tyle, ile sięgniesz. Następnie 5 ruchów w górę i w dół po bokach pleców. W okolicach nerek 5 kółek zgodnie z ruchem wskazówek zegara i 5 kółek w drugą stronę. Potem wymasuj dobrze kość krzyżową - również 5 razy.

KLATKA PIERSIOWA
Zrób 5 kółek wokół piersi - w jedną i w drugą stronę. Wymasuj delikatnie mostek 7 razy w górę w dół. Przejdź do brzucha i wykonaj 7 kółek zgodnie ze wskazówkami zegara.

RĘCE
Najpierw jedna, a potem druga ręka wg schematu: Wykonaj 5 okrążeń na stawie barkowym, 5 ruchów góra-dół na ramieniu, 5 okrążeń na łokciu, 5 ruchów góra-dół po przedramieniu, 5 okrążeń na nadgarstku. Upewnij się, że wymasowałaś/łeś każdą część ręki, z przodu, z boku i z tyłu. Na koniec wymasuj dłoń. Wyciągnij lekko każdy palec dłoni, przyciskając go w okolicy paznokcia i opuszka palca.

NOGI
Podobnie nogi. Zacznij do 5 okrążeń na biodrze, 5 ruchów góra dół po udzie (z przodu, z boku i z tyłu), 5 okrążeń na kolanie, 5 ruchów góra-dół po łydce, 5 okrążeń po kostce. Upewnij się, że wymasowałaś/łeś każdą część nogi, z przodu, z boku i z tyłu. Na koniec stopy. Wmasuj olej w podbicie stopy. Wyciągnij delikatnie każdy palec, przyciskając w okolicy paznokcia i opuszka palca. Potem podeszwa stopy 10 razy, 10 kółek na pięcie i ścięgno Achillesa 5 razy ruchem góra-dół.  Na koniec przejdź ok. 35 razy po całej stopie trzymając ją w obu dłoniach.

Po masażu jeżeli możesz odczekaj ok. 10 min, żeby olej się wchłonął. Następnie weź ciepły prysznic nie używając mydła. Woda spłucze wyprowadzone przez olej toksyny, a naoliwiona skóra będzie odżywiona i zregenerowana. Jeśli potrzebujesz umyć głowę zrób to w taki sposób, aby szampon nie spływał po plecach. Najlepiej jest wtedy nachylić się nad wanną lub prysznicem.

Taki masaż może być wspaniałym zabiegiem dodającym energii na początku dnia lub wyciszającym po ciężkim dniu pracy. Dopasuj więc nacisk dłoni i prędkość wykonywania tego masażu do swoich potrzeb. Już po kilku dniach Twoja skóra stanie się bardziej aksamitna i świetlista.

Spróbuj! Polecam:-)